Tak špatnou romanci jsem dlouho nečetla. Anebo je to teď moderní?

Název: Nové sny
Autor: Lilly Lucas
Série: Láska z Green Valley


Nové sny od Lilly Lucas jsem vytáhla ke čtení po přečtení souhrnu čtvrtého dílu série  Láska z Green Valley - Nové vyhlídky. Tam mne totiž zaujala anotace. Když jsem pak mrkla na Databázi knih a mrkla na pár slov k Novým snům, zajásala jsem. Jak nejspíše podle nadpisu tušíte, nejásala jsem dlouho…




Eleara se pohádá s mámou, uteče za babičkou, má nehodu a zachrání ji Noah - zaveze ji do tepla Green Valley, kde babička bydlí. Eleara je dcerou ženy, která je velice náročná, co se týká nároků na svoji dceru. Ta se pak v průběhu příběhu snaží postavit na vlastní nohy a získat půdu pod nohama. Noah je superinteligentní mladík, který chce být astronautem. Ale jelikož trpí pocitem viny, že zapříčinil nehodu své ex, která teď leží v kómatu, je doma a pomáhá v dílně. Kde začne pomáhat i Eleara… A jelikož to je lovestory, všichni víme, co se stane.


Problémem ani není, že víme od začátku, co se stane. To víme u všech těchto knih. Důležitá je však cesta, jak k sobě dva lidé, jakéhokoliv věku najdou cestu. A to Lilly Lucas absolutně nezvládla. Nebo to je moderní v young adult knihách a já jsem stará? I tak. Začněme ale více pozitivně! V Nových snech se nám otevírá příběh z malebného prostředí nedaleko Denveru. Autorka nám místy velice barvitě popisuje přírodu a okolí kolem hrdinů. Jindy je skoupá na slovo a čtenář si horko těžko představuje situaci. Nebudu vám lhát, divočinu Ameriky miluji a je mým snem ji poznat naživo. Tuto pasáž vyprávění jsem si užila. 


Naopak jsem si neužila vývoj postav, navozené situace a samotnou romantickou linku. Překvapivě nejméně hrozná a docela pochopitelná byla krizovka, kdy se pár rozdělí. Ale o to hůř jsem vnímala rychlost a vlastně jakousi plytkost celého vztahu. Šlo o dva mladé lidi před nástupem na univerzitu. Jistá divokost a spontánnost byla na místě. Ale Lucas ji, dle mého názoru, aplikovala v nepatřičných chvílích. Samozřejmě že šlo o náznaky předem, o vnitřní boj a jakési pomyslné postavení se na vlastní nohy a urovnání si vlastních citů. Jenže všechno, co normálně z romancí dýchá přirozeně samo, v Nových snech působilo rychle a neuspořádaně. 


Co by Nové sny i autorku mohlo zachránit by nakonec mohly být dialogy. Ty, to se musí nechat, byly svižné a vtipné. Ťaly do živého a byly i na správných místech. Jen tomu hrdinové nebo připravenost čtenáře prostě nebyly uzpůsobeny. A urychlený závěr celé lásce ani knize nepřidal. Natolik umělé Nové sny byly, že doufám, že ostatní knihy série budou lepší. Jistě ještě po nějaké sáhnu, protože potenciál v mých očích autorka má. A třeba jsem jen narazila na nejslabší článek série příběhů o Lásce z Green Valley…


Název: Nové sny

Autor: Lilly Lucas
Série: Láska z Green Valley

Odkaz na Databázi knih

Žádné komentáře:

Okomentovat