Koruna strachu překvapí postavami i vývojem děje

Název: Koruna strachu
Autor: Rozálie Pražáková


Ráda si udržuji přehled o aktuálních trendy knihách. Když se tedy objevila nabídka štafetového čtení české autorky, která napsala fantasy, okamžitě jsem se přihlásila. Koruna strachu od Rozálie Pražákové byla příjemným překvapením. Ať už vývojem postav, děje či jen tím, že moderní young adult fantasy se obejde i bez sexu.




Po smrti svého manžela se Aubrianna rozhodne předat rodinné dědictví svému synovi Twainovi a neteři Avery. Náš hlavní hrdina je zdrcen smrtí svého otce a tak není nijak zvláštní, že chce pohádkovému tajemství matky uvěřit. Avery je zpočátku pěkná slepice, v poznámkách jsem ji nazvala hůře. Oba dva se na Twainovo naléhání vydají za dobrodružstvím, které může mít smrtící následky… 


Postavy

Na Twaina a jeho postoje si člověk musí zvyknout. Není to blbec, jen musí být ve správném prostředí, aby rozkvetl. Sedmnáctiletá (tuším) Avery je opravdovým pokladem. Zpočátku má povahu tak negativně nabitou, že ji čtenář rád mít nemůže. Jenže když se uvolní, lze na ní, stejně jako na Twainovi, sledovat morální i osobní rozvoj. Překvapivě se každá postava a její osud odvíjí svým osobitým způsobem. A funguje to až do doby, než zbývá pár stránek do konce knihy…


Vedlejší postavy

Nakolik byly hlavní postavy a originální děj dobře zpracovány, vedlejší postavy pokulhávají. Autorka se tak moc snažila, až to prosáklo na stránky. Forrester byl umělý (nebo jej Pražáková dost svázala) ale s tím nejlepším srdcem na světě. Kate byla opět divoška, ale v omezené míře. Jakmile narazila na hranici, puf… S Bandit jsme trávili dost času, ale jen jsme ji poznávali, nezměnila se. Nepoznali jsme ani všechno… Cayman a Timothy měli své stíny, ale u obou čtenář čekal víc odkrytí? Královna Kyra byla sice krutá, ale proč Cay? Proč nebylo vysvětleno jeho rozhodnutí sloužit? A nakonec můj milovaný Sullivan. Temný král s korunou strachu a nicneříkajícím pohledem, který si bere, co chce. Upřímně? Když jsem se dozvěděla proč je takový, cítila jsem v Koruně strachu potenciál pokračování jako snad v jiné knize už dlouho ne! 


Děj

Autorka zvolila takový námět příběhu, aby si mohla odškrtnout kolonku fantasy, a potom si psát, jak se jí zlíbí. A dokonce k tomu nepotřebovala ani draky či další kouzla. Stačil jeden kouzelný klíč. Nebo toho bylo víc? To si budete muset Korunu strachu přečíst… Nápaditý prolog, dojemný epilog, návykový příběh. Na cestě za hledáním konce knihy, do které se Avery s Twainem dostali, se hrdinové změní. “Výcvik”, který oba podstupují, aby poznali sebe sama, svoji hodnotu nebo se uchránili před zlem, tak právě ten je na knize asi nejkouzelnější. Doplněn o příjemný humor, rozkošňoučké dvoření a pohádkové ladění. 


Nesrovnalosti

Jsou v knize nějaké? Já si všimla několika drobností a víceméně šlo o drobky, které člověk zapomene, protože jej vtáhne děj. Co mi ale přišlo zvláštní, ne chybné - na to pozor - tak v příběhu neustále někdo někoho zachraňoval. Téměř každý měl dobré srdce, takže temnota Koruny strany na Sullivanově a Kyřině hlavě zářila o to víc. Mně samotné to přišlo maličko přehnané. Saggita se dala zapojit do příběhu jinak - pokud tedy nebude pokračování. Také, jak jsem již psala, až do posledních pár stránek byly postavy dejme tomu rozumné a měly svůj cíl. Pak se ale NĚCO (nevím co) stalo a Twain “kouzlil”, Avery “proklínala” a vše se obrátilo vzhůru nohama tak, že jsem nevěděla, kde mi hlava stojí a proč příběh končí zrovna takto zmateně. 




Závěrem

Hodně dlouho jsem nečetla příjemnější knihu, která se nevtírá, ale nabízí příběh. Pohádkové ladění dodává Koruně stranu Rozálie Pražákové ten správný šmrnc a nevinnost, která nakonec Avery donutila myslet. Za mne jde o knihu obdobnou jako Přání! od Leandry Sold. Myslím, že kdyby se holky daly dohromady, napsaly by společně něco dokonalého - Rozálie Pražáková by totiž hravě udržela pohádkovost (ano, i přes to, že stíná hlavy) a Sold by se nebála zneužívání. Ale mnohem více než toto duo ocením pokračování Koruny strachu, protože, sakra, chci vědět, co bylo se Sullivanem a jak to zvládla Avery! A taky chci vědět, zda můj tip na princeznu sestru byl správný.


Název: Koruna strachu
Autor: Rozálie Pražáková

Odkaz na Databázi knih

Žádné komentáře:

Okomentovat