Pohltí Vražedná temnota vztah Noaha a Josie?

Název: Vražedná temnota
Autor: Lisa Regan
Série: Josie Quinn

Odkaz na Databázi knih


Sedmý díl série Lisy Regan nás zatáhne do temných koutů lesa i mysli detektiva Quinnové. Znovu budou ožívat dávná trápení a nebudou tak vůbec ulehčovat pátrání po osobě, po které zůstal u ohně volný spacák. Hned naproti místu, kde se našla dvě mrtvá těla mladých manželů. A kdo je záhadná žena, která Noahovi a Josie vběhla pod kola? 




Do čtení Vražedné temnoty jsem se bezhlavě vrhla. Úplně jsem zapomněla, že mi unikl šestý díl, Tichý pláč. Vadilo to? Přiznám se bez mučení, že vůbec ne. Vlastně možná maličko ve vedlejší lince, ale u Regan jdu primárně po detektivní zápletce. A jen anotace, seč je nemám ráda, zněla slibně! Jasně, to s tím spacákem je drobný přešlap, ale jinak? Skvělá návnada na to vzít si sick day v práci a pustit se do čtení!


Regan se drží starého dobrého týmu. Josie, Noah, Gretchen a Mettner tvoří kvarteto, které jde po jádru pravdy jako ohař po stopě. Upřímně jsem se bála, že po dočtení Keplerovic Zrcadlového muže, budu na jiné krimi vlně. No, mýlila jsem se jen napůl. Vražedná temnota od Regan je mnohem lepší než Joona lovící brutálního vraha. Pokud bych tyto dvě díla mohla srovnat, samozřejmě. Logika celého případu kolem mrtvé dvojice u ohně totiž i díky výkladu Josie má hlavu, patu - logiku! Mravenčí práce nese své ovoce a vůbec není tak unylá jako třeba u Horsta (kterého mimochodem miluji a vždy si u něj skvěle odpočinu). Autorka umí do své detektivky propašovat tolik napětí i ve víceméně obyčejných situacích, že je až s podivem, že lze u knihy dýchat. 


Asi jsem se moc rozvášnila, že? Nemějte mi to za zlé, ale Vražednou temnotu jsem si opravdu užila. Vztah Noaha a Josie sice vnímám na vedlejší lince, ale i tak mne Regan oslovila tématem, kterým ti dva tak nějak mimovolně procházejí. Krásný psychologický rozvoj naší hlavní dvojice ani se sedmým dílem neustává. Oba dva mají prostor pro posun osobní i kariérní. Je krása sledovat, že autorka netlačí na pilu a nestrhne tak čtenáře honbou za osobním příběhem spíše než za tím detektivním. 


Lze vlastně Vražedné temnotě něco vytknout? Vlastně asi ani ne. Ačkoliv se může zdát, že Regan kombinuje nemožné či zbytečně všechno komplikuje, má v tom pořádek. Nepořádek působí pouze tím, jak čtivě píše a člověku tak sem tam unikne myšlenka. Tu ale lze dohledat. To, že se mně osobně nelíbil závěr knihy, je čistě osobní problém. Chtěla jsem ho jinak? Nevím. Konec příběhu, toho detektivního, měl své kouzlo stejně jako zbytek knihy. Možná mi jen vadilo, že jsem se trefila a byla zklamaná. Vražednou temnotu i tak rozhodně k přečtení doporučuji. Ale ne bez znalosti Mizejících dívek… 


Název: Vražedná temnota
Autor: Lisa Regan
Série: Josie Quinn


Odkaz na Databázi knih


Žádné komentáře:

Okomentovat