Zpočátku se o Vánocích v knihkupectví budete cítit možná rozpačitě, ale pak dostane slovo zázrak

Název: Vánoce v knihkupectví
Autor: Jenny Colgan
Série: Skotské knihkupectví

Odkaz na Databázi knih


Asi to byl osud, že jsem po dlouhé době narazila na Jenny Colgan a Vánoce v knihkupectví, kde se vyskytnou postavy z druhého dílu série Knihkupectví u jezera. A upřímně? Tak, jako mne zasáhlo Knihkupectví hned od začátku, tak jsem si snad půlku Vánoc v knihkupectví lámala hlavu, co to chudák Carmen, hrdinka dílu, chytla za pablba. Naštěstí se pak stal zázrak.




Carmen je svobodná a zrovna i bez práce. Nemá ideální vztahy se sestrou, ale co naplat, když máma jinak nedá, a Sofie se s Carmen dostane znovu pod jednu střechu. A aby nebyly spolu moc dlouho a Carmen byla k užitku, pomáhá u starého pána pozvednout upadající knihkupectví. A aby to zaujalo ještě více čtenářů, Colgan do příběhu hodila pár zajímavých mužů a lovestory byla na světě. 


Hodně mizerná lovestory, aby bylo hned zpočátku jasno. V příběhu Vánoce v knihkupectví sledujeme tři linie Carmeniny osobnosti - rodinnou, profesionální a romantickou. Všechny tři linie spolu hezky korespondovaly, šlo cítit, že jde o jednu celistvou osobu a šel na nich vidět vývoj Carmen. A to je asi tak všechno pozitivního, co k Vánocům v knihkupectví můžu napsat. No, možná mne ještě něco napadne. A teď k tomu náročnějšímu. Sesterské problémy spolu měly Carmen a Sofie snad odjakživa. Každá je úplně jiná a z toho pramení i to, že naše hrdinka nezná ani jména sestřiných dětí. O to větší překvapení je vývoje vztahů u nich v domácnosti. Celá ta situace od příjezdu po Vánoce mohla vydat samostatný román! Ale ne, my se se vším seznámíme letem světem.


A tak bych mohla pokračovat i v ostatních dvou linkách Vánoc v knihkupectví. Obchůdek, který měla Carmen spravovat, byl kouzelný. Ale popisu krámku i pana vedoucího bylo věnováno tak málo prostoru, až mne to bolelo u srdce. A to tam Colgan napěchovala ještě silné téma, kterým mohla doplnit své rodinné trable… A třetí část příběhu byla první půlku knihy naprosto skandální. Zvažovala jsem, že knihu odložím, jak trapně jsem se u těch pasáží cítila. Celkem mne překvapilo, jaké muže autorka do příběhu zasadila, a že k nim Carmen přišla jak slepá k houslím. Nepomáhal tomu ani občasný pohled na situaci z pohledu toho či onoho muže - bez upozornění či s nějakou pravidelností. Většinu příběhu jsme v hlavě Carmen, pak z ničeho nic mluví někdo jiný. Zmatené, i když po zorientování se celkem kouzelné. A výsledek? Neuvěřitelný.


A napadlo mne ještě jedno pozitivum, proč se mi nakonec kniha líbila! Kvůli popisům Edinburgu! Kouzelné skotské město, světla Vánoc, zvuk koled, vůně horké čokolády či punče a sníh - jo, těším se, až bude venku sníh. Třeba to bude letos i na ty Vánoce…


Název: Vánoce v knihkupectví
Autor: Jenny Colgan
Série: Skotské knihkupectví


Odkaz na Databázi knih


Žádné komentáře:

Okomentovat