Manga příběhy bratří Grimmů pobaví svérázným podáním známých pohádek

Název: Manga příběhy bratří Grimmů
Aurtor/ilustrátor: Kei Ishiyama

Odkaz na Zoner Press

Poprvé jsem se s knižní podobou nespoutaných a svérázných kreseb setkala u své mladší sestry. Zaujalo mne to. Doposud jsem registrovala jen anime, protože tomu v roce 2004 podlehl můj bráška a dokonce se vydal na Animefest. Jelikož hodně čtu, nechtěla jsem být za svými sourozenci pozadu. A jasnou volbou, kde mangu pořídit, byl Zoner Press, který začal mangy oficiálně vydávat mezi prvními po roce 2008.



Pohádky bratří Grimmů známe všichni. V různých obměnách se s nimi setkáváme odmalička. Manga příběhy bratrů jsem volila právě z toho důvodu, že je znám. A byla jsem překvapena. Někdy dokonce rozněžněna grafickým zpracováním, u kterého jsem brbrala kvůli barvě. Pak až mi bylo sděleno, že použití jedné barvy je pro tento žánr typické. 




Manga příběhy bratří Grimmů (ilustrátorka a autorka Kei Ishiyama) obsahují známé pohádky, ze kterých se mi nejvíce líbil Kocour v botách a hned po něm Žabí princezna. O Skřivánkovi, co zpívá a skáče jsem slyšela prvně, ale najdu si i “originál”. Další příběhy (Sněhurka, Jeníček a Mařenka, Locika a Červená karkulka) měly hodně svérázné a moderní pojetí, které mne pobavilo právě svou odlišností od zažité normy. Nejméně se mi líbila pohádka o Dvanácti lovcích. Jednak jsem ji neznala, jednak byla taková bezduchá, bez zjevného boje dobra a zla. Prostě jsem to od příběhu očekávala a rozladilo mne, že má představa nebyla uspokojena.


Po skončení samotných příběhů manga nabízí bonusový obsah - ilustrace, skici postav a možné obálky knihy. Upřímně jsem za bonus považovala i samotný začátek - než pohádky začaly, publikace mi nabídla několik stránek s obrázky, které by se daly (pokud bych je vystřihla) použít jako záložky. Vztahovaly se ke každé pohádce a úplně chápu, proč se anime mezi lidmi tak uchytilo. Vizuálně lákavá kniha s nevelkým množstvím textu by mohla přivést ke čtení další duše - třeba mého syna. 


Název: Manga příběhy bratří Grimmů
Aurtor/ilustrátor: Kei Ishiyama

Odkaz na Zoner Press

Žádné komentáře:

Okomentovat