V mysli vraha do půlky boduje a pak přechází v průměrnou detektivku

Název: V mysli vraha
Autor: Mike Omer
Série: Zoe Bentleyová


Zdá se vám mé hodnocení přísné? Tak si představte moji situaci. Konečně jsem V mysli vraha narazila na příběh, kde se forenzní psycholožka zaměřuje na mysl vraha a má své vlastní démony. To by tedy nebylo nic nového. Ale ona holka nemůže přijít na motiv ani z rukávu nevytáhne celý profil pachatele na počkání! A pak to Mike Omer zabalí a napíše klasickou superhrdinskou kriminálku. 



Kdo je kdo

Zoe je psycholožka, vystudovala mimo jiné i práva. Nějak jsem si k ní přiřadila přívlastky: malá, sexy, zelené oči, bystrá, laskavá, odvážná, chladná, uzavřená. Tatum vypadá na sexy agenta FBI, který kolem sebe má jak podivínství tak i humorný prvek (který bohužel v druhé půlce knihy nebyl slyšet…). Více než naši hlavní dvojku jsem si zamilovala rybičky šéfky - ona sama se pak vyznačuje rozumným přístupem a citem pro spravedlnost. Dalším adeptem na zdravý obdiv je vedoucí pobočky v Chicagu, kde řádí vrah, co své oběti balzamuje. Kolem a kolem se mi zdálo, že policie má sice svázané ruce bez okamžitého přístupu k moderním technologiím, ale přesto, nebo právě proto, si zachovává tvář a pracuje po malých krůčcích a sbírá důkazy a vodítka jako drobečky. Naneštěstí vrah přesně ví, co chce, takže ruka spravedlnosti to má těžké.


Hlavní a vedlejší linka

Gró příběhu V mysli vraha, dle mého názoru, sedí v honbě za “balzamovačem”. Zda to tak cítí i Omer, to nemůžu říci. Protože notnou dávku pozornosti upřel na případ kolem Zoe a její minulosti. Za mne si autor měl vybrat jeden případ a druhému věnovat méně prostoru. V jednu chvíli totiž honíme dva vrahy a je otravné, že z pohledu čtenáře to víme a musíme si přetrpět psycholožčino prozření. Způsobí tím zlom v příběhu a pak z té propasti uměle leze ven. Dokonce díky tomu za své vezme i jednoduchá logika - co je nasnadě a nikdo se k tomu nevrátí. Místo toho Tatum lítá po Americe, jak kdyby neměl co dělat. Samozřejmě se tím nahlodá i uvěřitelnost událostí kolem Zoe. Což mi ostatně od začátku nešlo do hlavy, protože Omer nejspíše nepovažoval za důležité okolnosti upřesnit.


Můj závěr?

Na vývoj postav je v prvním díle série brzy. Byly sympatické, každá jednotlivá svým způsobem (kocoura a rybičky nevyjímaje). I přes těžce nelogické věci mne kniha V mysli vraha zaujala a těším se na její pokračování. Nevím však, co mne zajímá víc. Zda to, jak rozkvete Zoe a Tatum, zda bude mít Marvin (přečtěte si knihu!) více prostoru, nebo to, jaké případy bude naše dvojka řešit tentokrát. Protože už anotace slibuje podobnost jako u jedničky - přítomnost a minulost se budou prolínat.

Název: V mysli vraha
Autor: Mike Omer
Série: Zoe Bentleyová

Odkaz na Databázi knih

Žádné komentáře:

Okomentovat