Ve Vraždě bez soucitu zažijeme nepříjemný psychologický teror!

Název: Vražda bez soucitu
Autor: Catherine Shepherd
Série: Julia Schwarzová a Florian Kessler


Na pokračování série, která má v hlavní roli soudní lékařku Julii Schwarzovou a detektiva Floriana Kesslera, jsem byla zvědavá víceméně proto, že jsem chtěla vědět, kdo Julii zabil bratra a kam zmizel její asistent (nalákána knihou Vražda s nápovědou). V průběhu čtení Vraždy bez soucitu mi ale došlo, že se mi i líbí sledovat vývoj vztahu naší hlavní dvojice. 

Vražda bez soucitu nás zavede do nejhorších nočních můr patoložky Julie. Do toho Floriana zahlcuje množství práce, protože v jeho okrsku se se zločinem snad roztrhl pytel - mrtvá kolegyně, mrtvý dealer drog a pak zavražděný i soused zesnulé policistky. Jak to všechno spolu souvisí? A souvisí to spolu? Vždyť oběti jsou na první pohled zcela náhodné…

Vražda bez soucitu se svým způsobem Catherine Shepherd povedla. Opět byla čtivá a člověk chtěl vědět, co bude dál. Zda se Julie zbláznila nebo ne. Proč není více s Florianem na místech činu nebo proč na něj nečeká. Tím, jak vystresovaná doktorka byla, vzniklo, dle mého, hodně náhodných situací, které autorka obratně změnila v akci. A to víceméně kdykoli, kdy patoložka nebyla vedle detektiva. JENŽE! Padouch byl násilně vykonstruovaný. Jeho postup byl umělý. Vše, co se kolem něj bylo, bylo jakoby výplodem schizofrenika. Nerozuměla jsem té nelogické posedlosti. Samozřejmě se mi líbilo, jak pomalu ale jistě postupoval a úkladně vážil své kroky. Že měl důvod, proč se objevil zrovna v této době. Snad bych i věřila historce s teplákama (klidně mi pak dejte do komentáře vědět, co si o tom myslíte vy!). Ale celá akce mi přišla krajně uměle vzniklá a živená ne úplně uvěřitelnou myšlenkou.

Provedení nepokulhávalo a když se Shepherd rozhodla, že do nějaké akce jde, napsala ji skvěle. Líbilo se mi pozadí vztahů v rodině Julie, líbil se mi postupný pomaloučký vývoj a rostoucí vzájemná přitažlivost mezi ústřední dvojkou. Více se zapojil parťák Floriana a získal tak lidštější obrysy. V pokračováních pak nepůjde jen o figurku, jako je to v případě nadřízeného doktorky Schwarzové nebo šéfa detektiva Kesslera.

Catherine Shepherd píše lehce a poutavě a tak její detektivky sázím do škatulky odpočinkové. Četbu Vraždy bez soucitu doporučuji. Psychologický teror, který je v knize popsán, byl neskutečný. O to horší je, že něco takového se dnes klidně může stát každému z nás.

Název: Vražda bez soucitu
Autor: Catherine Shepherd
Série: Julia Schwarzová a Florian Kessler

Žádné komentáře:

Okomentovat