Dívka beze jména překvapí nejen svou překombinovaností

Název: Dívka beze jména

Autor: Lisa Regan

Série: Josie Quinn


Odkaz na Databázi knih


Po přečtení Mizejících dívek jsem ke konci své recenze vyslovila obavu o vztahy kolem hlavní hrdinky Josie Quinn - že si na vztazích nejspíše zláme vaz. No, neměla jsem tak docela pravdu. Protože přestože jsem nečetla Dívku beze jména a Matčin hrob, v dalších dílech jsem se dozvěděla skutečnosti, které mé předchozí domněnky rozprášily. Přesto jsem byla zvědavá, jak se vše semlelo. Proto i zpětně čtu díly, které jsem v sérii autorky Lisy Regan vynechala.




Dívka beze jména začíná zprávou o nešťastném úmrtí bez cizího přičinění. Následuje pohled do vztahu Josie a Luka, kteří jsou zasnoubeni a plánují svatbu. Pokud si dobře pamatuji, byli těžce zamilovaní. Jak jejich láska pokračuje v Dívce beze jména mne překvapilo. A chvíli na to mi v mysli naskočilo - tady je chyba. Zde nejedná Josie logicky, nepostupuje zcela metodicky. Přičítám to napůl své zaujatosti textem, napůl nástupem akčnosti knihy. Lisa Regan píše zatraceně dobře a je tedy těžké sledovat všechno kolem, aby správně sedělo. Nebo za to může má redaktorská práce - chtěla jsem si odpočinou, a proto jsem vypustila některé důležité informace.


Pojďme ale zpátky k příběhu. Josie je zavolána k případu, kde se najde těžce zmlácená a skoro umírající žena a chybí novorozenec. Chvíli na to se najde dívka, která utrpěla šok a ztratila paměť - jenže Josie i týmu na tom něco nesedí. Pomaličku polehoučku pomocí poctivé policejní práce se dostáváme spolu s týmem k přesvědčení, že případy spolu souvisí. A následuje překombinované martýrium při honbě vraha prokládané novinovými zprávami o nešťastných úmrtí lidí.


Z Mizejících dívek známe Josie a známe její minulost. Pokud tedy předchozí díl neznáte, vřele doporučuji si jej přečíst. Pomůže to lepšímu pochopení vztahových kotrmelců, kterým Regan šéfku vystavila. V týmu hodně vystupuje poručík Noah a detektiv Gretchen. Oba skvěle sekundují Josií a autorka tak brání pocitu one woman show, který v některých případech silné hrdinky vzniká. Naše hvězda je však uvědomělá a snad až na jeden nebo dva případy vždy dává vědět, kam jede - informuje svůj tým. Za to Regan tleskám a jsem ráda, že se nebojí skrze svou postavu přijmout pomoc ostatních a přesto mít tah na bránu.


Detektivní linka se mi líbila i přesto, že byla kontaminována osobními problémy Josie. Ocenila jsem, že tým Josie několikrát jemně poukázal na skutečnost, že nejedná správně. Překvapilo mne, s jakou lehkostí se do té doby buldočí Josie pustila kosti a chytla jinou, ještě větší, kde cítila řešení případu. Zajímavé bylo zapojení další silné ženské postavy, která se snažila házet Josie klacky pod nohy. Vlastně ty ženy byly dvě - jedna mocná a druhá manipulativní. No a právě s tím výše zmíněným souvisí i mé rozporuplné pocity ohledně překombinovanosti. Samozřejmě že Regan musela čtenáře trochu povodit. Ale oproti jiným dílům byla Dívka beze jména poprášená řešením i jiného než hlavního problému. Prostě moc osobních vazeb, lehké puštění jednoho a chycení se druhého. Dost možná ze mne mluví nenávist právě vůči nalezené bezejmenné dívce. 


Dívka beze jména byla dějově maličko slabší než Mizející dívky. Šlo to cítit. Na druhou stranu Regan rozehrála něco, co v dalších dílech pokvete. Zasadila pár zmínkami, myšlenkami, semínka, která krásně vyklíčí. Celkově se opět od knihy horko těžko odcházelo a jsem ráda, že jsem na Lisu Regan narazila. A i přes zmíněné výhrady Dívku beze jména nemám problém dál doporučit.


Název: Dívka beze jména

Autor: Lisa Regan

Série: Josie Quinn


Odkaz na Databázi knih

Žádné komentáře:

Okomentovat