Pekingský rozparovač je nejvěrnější obdobou Jacka Rozparovače!

Název: Pekingský rozparovač
Autor: Peter May
Série: Čínské thrillery


Kdo by neznal nejznámějšího sériového vraha, jehož se nikdy nepodařilo dopadnout? Sadistu, který vraždil prostitutky v Londýně a kterému se věnovalo tolik seriálů a knih? Jeho motivy umně zakomponoval do své knihy i Peter May a použil jej k završení série svých Čínských thrillerů




V šestém díle série se opět setkáváme s Li Jenem a Margaret Campbellovou. Tentokrát duo doplní i jejich malý syn. Neznám předchozí díly, nevím, co přesně následovalo po konci Hadohlavce, takže neznám detaily. Ale v Pekingském rozparovači Margaret žije v maličkatém bytě a je z ní žena v domácnosti. Li Jen je chudák policejní hvězdou a kolem umírají mladé ženy přesně tak, jako kdysi umíraly šlapky v Anglii. Až se smrtí americké občanky, k jejíž pitvě je přizvána Margaret, začne Li Jenovi svítat a píchne do vosího hnízda. Což se mu nevyplatí. A nejen jemu.


Peter May víceméně každou knihou ukazuje, že jde o pana autora. Zaujme čtenáře a místy jej i vzdělává. Mám po dočtení Rozparovače sto chutí jet do Číny a podívat se na místa, která jsou v knize popsána. Ne všechna souvisí s vraždami a právě to dokazuje, že May v Rozparovači nezahálí a nepoužívá vatu. Vše má svůj účel. Líbilo se mi, že poměry v Pekingu nelakuje na růžovo - byrokracie vládne městu i duchu lidí. Snad jen práce v týmu byla maličko americká, ale jinak museli Li Jen a jeho kolegové všechno oddřít sami. Dobrá, dobrá, i závěr byl přemrštěně epický, ale notně šmrncnutý východní kulturou. 


Samozřejmě se mi, jako beztak všem, líbilo zapojení typických čínských hádanek a rčení. Nevím, zda je to věrohodný “znak” Číňanů, ale zakomponování do děje bylo příjemné a nerušilo. Bála jsem se, nakolik bude duch země ovlivňovat vyšetřování. Míra zapojení tam byla, ale ne taková, jakou bych čekla. 


Nemohu posoudit vývoj postav, neboť jak jsem říkala, sérii celou neznám. Ve čtení mne to neovlivňovalo, jen mne občas mrzelo, že nevím, proč má Li Jen hrůzné sny, jak Margart rodila, … Ke konci jsem byla maličko zklamaná, že mi autor nezodpověděl všechny otázky. Nebylo to pro děj nutné, ale konec byl svým způsobem useklý. Ze samotného případu jsem byla nadšená a užívala jsem si každou chvilku, každou stopu. Byla jsem spolu s Li Jenem naštvaná, frustrovaná a cítila jsem potřebu bouchnout rukou do zdi,abych si ulevila. Možná, až jednou bude čas, přečtu si o zemi s politikou jednoho dítěte celou sérii. Postavy mi přirostly k srdci i během těch dvou knih z celkových šesti. 


Název: Pekingský rozparovač
Autor: Peter May
Série: Čínské thrillery

Odkaz na Databázi knih

Žádné komentáře:

Okomentovat