Fake - kdo ti teď uvěří… čtenáři na 100%!

Název: Fake (kdo ti teď uvěří)
Autor: Arno Strobel

Odkaz na nakladatelství Metafora

Arno Strobel vystavěl příběh, který se jen tak nevidí. Intuitivně vedl svého hrdinu do pekla způsobem, nad kterým zůstává rozum stát. Obzvláště po tom, co si přečtete dodatek ke knize. Nebo, nedej bože, mrknete na stránky, které se skrývají pod QR kódem v dodatku na konci knihy. Naše společnost je v háji.



Patrik je popotahován policií kvůli zmizení ženy, kterou vůbec neznal. Navedla jej na jeho jméno další žena, kterou neznal. V průběhu kolotoče se objeví video od třetí ženy, kterou údajně stalkoval… V tu chvíli se mu začne jeho život drolit na kousky. Kdo to na něj ušil? A proč?


Arno Strobel umí psát, o tom není pochyb. Když jsem četla anotaci, zaujala mne. Koho taky ne, zvlášť v dnešní době, kdy jde ušít zločin na míru téměř komukoliv. Dodatek Fitzeka, že ke knize Fake nepotřebujete záložku, jsem brala s rezervou. No nakonec, kdyby byl syn ve školce a ne nemocný doma, opravdu bych ji nepotřebovala. 


Čtivě napsaný příběh mi bral dech. Fake je rozdělen do čtyř částí. Hned zpočátku poznáme fyzické zlo, které známe z jiných detektivek. Fyzické napadení ženy. Popsané jejíma očima. Následují deníkové záznamy, kdy k nám Patrik promlouvá z vazby a popisuje svůj příběh, mezitím co jeho případ řeší nehorázně drahý advokát. Deník je psán kurzívou, zbytek textu patří Patrikovi. Jedná se o klasický, a zatraceně napínavý, popis událostí s přímou řečí, z pohledů různých osob. Poslední dvě části pak zobrazují dopadení vraha a celkové vyjádření Patrika k celému procesu.


Arno Strobel pojal Fake velkolepě. Patrika vykreslil uvěřitelně. Neváhal jej nechat chybovat a tím vlastně celý příběh ještě pozdvihl o úroveň výš. Občas jsem si klepala na čelo, jak je náš hrdina naivní a hloupý. To, jak se k celé věci stavěla policie, bylo k vzteku a budilo emoce. Jakmile do příběhu vstoupil advokát a jeho pravá ruka, začaly mi docházet souvislosti, kterým jsem do té doby nevěnovala pozornost. Měla jsem svá podezření a nejsem vůbec zklamaná, že se můj tip nepotvrdil. Prostě dokonalý Fake. Dobře, úplně se mi nelíbily věci s deep webem, ale pravdou je, že co je popisováno, se děje. A někdy to lidi umí i bez darknetu.


Fake, kdo ti teď uvěří, mohu jen a jen doporučit. Nejen kvůli dodatku, ale především kvůli napínavému příběhu plnému bezmoci a dalších emocí. Neuvěřitelné, jak lze s člověkem manipulovat, pokud je ten druhý dostatečně chytrý a bezpáteřní.

Název: Fake (kdo ti teď uvěří)
Autor: Arno Strobel

Odkaz na Databázi knih
Odkaz na nakladatelství Metafora

Žádné komentáře:

Okomentovat