Krásná obálka trochu zachraňuje příběh - Trnová královna

Název: Trnová královna
Autor: Gina Chen

Odkaz na nakladatelství Cosmopolis

Lákavá anotace a překrásná obálka mne zaujaly natolik, že jsem si novinku Giny Chen chtěla přečíst. A taky, když mi knihy přišly, jsem se do ní pustila jako první. Začetla jsem se okamžitě, čtivost se knize nedá upřít, ale čekala jsem něco. Víc… 



Gina Chen svým způsobem přepracovala Šípkovou Růženku, pokud bych musela srovnávat. Vlastně se mi i líbí, jak něžnou pohádku zabalila do černočerného hávu a nechala prince Cyruse, aby byl zachráněn Věštkyní Violet. Jenže tím moje pozitivní pocity končí.


Následník trůnu Slunečního království, Cyrus, je prokletý. Vysvobodit jej má jeho srdce - bude zhoubou či spásou. Měl by hledat nevěstu, ale raději se hašteří s Věštkyní Violet. To nám dává solidní základ pro romantickou fantasy. Princ má sestru, dvojče, která si odbyla módní trendy pro rovnoprávnost či normálnost. Musím uznat, že přesně takto by rovnocennost lidí měla vypadat! Další důležitou postavou je učenec Dante. Blízký přítel Cyruse i Violet. Kolem něj létají drby a on si jich nevšímá. A teď to zajímavé - jak každý z nich vypadal? Jaké byly jeho motivy? Vše v knize sice je, ale velmi, velmi skromně. A tak i příběh, který má stát na osudu prince, je roztříštěný, neúplný nebo možná spíše unylý. 


Více než čemukoliv jinému se Trnová královna věnuje politice moci a vlivu, strachu, který je zaměňován s respektem či úctou. Chtěla jsem věřit, že vše výše napsané může odpovídat mentalitě východních zemí, ale Gina Chen je Američanka. Jistě, nějaké prvky určitě převzala i z kulturního zázemí své rodiny, ale zbytek je napínavý příběh se zradou a jakousi podivnou verzí lásky v hezkém obalu. 


Trnovou královnu i přes to doporučím dál jako odpočinkové čtení. I když postrádá propracovanost postav a motivů či linek děje, zaujalo mne jiné pojetí pohádky. Líbilo se mi, jak zlo nešlo poznat, bylo všude a nikde. Obdivovala jsem vílí kouzlení. Ryzí a krásné drobnosti Trnová královna má. Jenže jich je na můj kus málo. Čtenář, co čte romantické fantasy běžně, nebude uspokojen. Čtenář nakupující dle chuti, obálky, anotace při brouzdání knihkupectvím nebude zklamán a třeba jej kniha pobídne k tomu, aby si sehnal další new adult knihy.


Název: Trnová královna
Autor: Gina Chen

Odkaz na Databázi knih
Odkaz na nakladatelství Cosmopolis

Žádné komentáře:

Okomentovat